Moderator: Blister
Dzięki ze konkrety. Głownie za tą migawkę. Nie wiedziałem o tym.Ładnie pokazane warsztaty. Obszernie, a nie za długo. Nie byłem na warsztatach i teraz wiem, co straciłem.
Co do technicznych spraw:
- zwracaj uwagę na szybkość migawki podczas filmowania przy świetle sztucznym. Masz do wyboru: 1/25; 1/50; 1/100 (dłuższą też jeszcze pociągnie). Jeżeli ustawisz inną niż pochodną 1/50, to będziesz miał widoczne migotanie. W Europie prąd płynie w gniazdkach z częstotliwością 50Hz i stąd właśnie ta wartość. Jeśli migawka jest np. 1/30, czy 1/80, to impulsy się "mijają", a nie pokrywają.
- zauważyłem syndrom "świeżego posiadacza głowicy olejowej", czyli długie panoramowania. Nie ma nic złego w panoramowaniu, ale warto je ograniczać i jeśli już nastepują po sobie, to powinny przebiegać w tym samym kierunku. Początkowo sporo ich było (rozumiem, że chciałeś dużo pokazać), ale potem już było idealnie.
- do tych kilku jazd, które zrobiłeś przydałby Ci się slider. Fajnie by dopełnił te ujęcia.
- osobiście nie przepadam za zoomowaniem (chyba, że ktoś robi mój ulubiony efekt "vertigo" ). Stosuje się je w celu skupienia na konkretnym szczególe (dodatnio i ujemnie).
Nom, jaśniej ciemniej. Wiem, ale nie dałem rady ogarnąć wszystkiego. W klipach mam różnice w ekspozycjach. Następnym razem budziet better.Bardzo dobre, fachowe uwagi.
p.s. dałbym ciut jaśniej
Filmik i tak super Zrobiłeś kawał dobrej roboty !Nom, jaśniej ciemniej. Wiem, ale nie dałem rady ogarnąć wszystkiego. W klipach mam różnice w ekspozycjach. Następnym razem budziet better.Bardzo dobre, fachowe uwagi.
p.s. dałbym ciut jaśniej
Trzeba było nie pić dzień wcześniej a tak na serio to fajny materiał...Chyba za mocno skręciłem głowicę albo mi łapy latały.
...